We gaan weer terug

Zoals de meeste wel weten gaan we weer terug naar Barcelona. Ditmaal voor een jaartje. We gaan jullie weer via deze blog op de hoogte houden van alle ontwikkelingen! We vertrekken op 4 september!

Vamos!

Geplaatst in Tommie en Michelle in Barcelona | Een reactie plaatsen

Jezelf op vakantie voelen thuis..

Sinds afgelopen vrijdag heb ik officieel vakantie. Ook voor Tommie zit het er al bijna op, die heeft nog meer 2 dagen te gaan. Aan de ene kant heel raar, maar aan de andere kant ook wel heel erg lekker. Na 20 weken fulltime stage is het heerlijk om nu even lekker uit te kunnen slapen en geen verplichtingen te hebben. Aan de andere kant betekent dit ook dat ons Barcelona avontuur er alweer bijna op zit en daar worden we minder blij van.

Nu dus officieel vakantie, maar eigenlijk hebben de afgelopen 5 maanden allemaal een beetje als vakantie gevoeld. En dat terwijl we beide elke week meer dan 40 uur gewerkt hebben. Echt geweldig hoe je in deze stad hard werken en het goede leven leiden met elkaar kunt combineren.

Na 5 maanden in deze stad te hebben gewoond voelen we onszelf hier echt thuis. We kennen de stad op ons duimpje en we hebben een grote groep vrienden om ons heen. Ons huisje voelt ondertussen echt als ons huisje en dat voelt fijn. Het mooiste aan ons huis blijft toch wel onze achtertuin. Het is echt iedere keer weer zo’n enorm geluksmoment om ’s ochtends je fiets aan het strand te moeten pakken om te gaan werken en om als je thuis komt gewoon nog een duik in de zee te kunnen nemen.

We hebben sinds onze laatste post weer onwijs veel leuke dingen gedaan en ik zal jullie de uitgebreide verhalen van deze avonturen besparen. Wel even een kleine opsomming: dagje een boot gehuurd, gescooterd door de bergen, een bezoekje gebracht aan Ibiza en Formentera, Suus opgezocht in Lloret, uit eten geweest bij CLDC, natuurlijk weer bij pimpamburger geweest, de verjaardag van Marielle gevierd en helaas ook al afscheid genomen van Jamie, Sophie, Kayleigh, Lisa en Jadis. Foto’s zeggen meer dan duizend woorden, dus vandaar…:

Deze slideshow vereist JavaScript.

Naast het doen van leuke dingen heeft Tommie ook zn scriptie af gemaakt in de afgelopen weken. Die van mij is ook bijna klaar. De bijlage, inhoudsopgave en bronnenlijst moeten nog gemaakt worden, en daarnaast moet ik mn engels nog even verbeteren. Dat hoop ik deze week allemaal te doen, zodat ik daar de rest van de zomer klaar mee ben. Eind augustus kan ik als het goed is mijn scriptie verdedigen en met een beetje geluk betekent dat dat ik dan ook mijn HBO diploma op zak heb.

Voor iedereen die trouwens geinteresseerd is in mijn avonturen als gids op de fiets hier, check het volgende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=8jhqyM3JSl8. Zo krijg je een klein beeld van wat ik hier de afgelopen maanden heb uitgespookt!

We beloven jullie dit keer sneller weer iets van ons te laten horen!

Salud!

Geplaatst in Tommie en Michelle in Barcelona | Een reactie plaatsen

Me gusta la vida en Barcelona

Nu weet ik weer waarom ik vroeger nooit een dagboek heb gehad. Ik ben er gewoon echt niet goed in om dat soort dingen bij te houden. Nu dus nog maar even tevergeefs een poging om deze blog weer een beetje nieuw leven in te blazen door toch maar weer een nieuw verhaaltje te plaatsen!

We waren gebleven bij Koninginnenacht en de eerste outdoor party hier. Dit feestje was echt heel gaaf! Dus vandaar dat we daar ondertussen al vaker zijn geweest. Verder hebben we ook weer een aantal nieuwe gave clubs en barretjes ontdekt. Zo zijn we afgelopen vrijdag naar la Terrazza geweest. Een open lucht club in Poble Espanyol (spaans nagebouwd dorp op de Montjuic) met hele lekkere muziek en leuke mensen!

Zaterdag hebben we eerst ontbeten bij de bar bij ons op de hoek waar ze het lekkerste broodje ooit hebben! Vervolgens zijn we gaan winkelen omdat ik mezelf verplicht voelde om heel veel dingen terug te brengen. Nadat ik de afgelopen weken heel hard aan mn scriptie had gewerkt vond ik dat ik t afgelopen vrijdag op mijn vrije dag wel verdiende om heerlijk te gaan shoppen. Aangezien de winkels hier echt paradijzen zijn heb ik onder motto van ‘ik heb het verdiend’ en ‘als ik straks thuis ben kan het niet meer, dus ik moet het er nu maar flink van nemen’ mezelf perongeluk een beetje laten gaan. Dus vandaar dat ik zaterdag besloot toch maar wat dingen terug te gaan brengen. Helaas is dit plan niet heel succesvol geweest aangezien ik weer met nieuwe volle tasjes ben thuis gekomen.

Verder heb ik ook een nieuwe camera gekocht. Ik vond het toch zonde om al avonturen hier niet vast te kunnen leggen! Morgen haal ik ook even een simkaartje en telefoon, en dan kan ik ook weer bellen en smsen.

Laatste nieuws is dat we gisteravond ook eindelijk Spanjaarden hebben leren kennen! Bij ons op de (andere) hoek is gisteravond een bar geopend. Gisteravond gaven de eigenaren een openingsfeest en wij als buren waren hier natuurlijk ook voor uitgenodigd. Het was echt tof om eindelijk eens met alleen maar locals om je heen te zijn! Wel jammer dat we niet echt makkelijk met die mensen konden praten, aangezien ons Spaans nog steeds niet een succes is. Mijn lessen hebben wel nut, en ik begrijp nu qua grammatica wel veel, maar mijn woordenschat is nog niet echt goed. Tommie krijgt nu ook een beetje de behoefte om Spaans te gaan leren dus misschien dat we ons daar in onze laatste weken hier nog een beetje op gaan focussen.

Nog maar 8 weken te gaan en we hebben nog een flinke to do list met wat we allemaal willen doen en daarnaast ook nog een flinke to do list met wat we allemaal nog moeten doen (scriptie, scriptie, scriptie…), dus we vermaken ons hier nog altijd goed, maar dat hadden jullie waarschijnlijk al wel door.

Nu is het tijd voor een ontbijtje bij de bar op onze hoek!

Besos!

PS: Volgende week zaterdag kom ik wss in de Telegraaf in de wandel- en fietsspecial met een artikel over Baja Bikes. How nice!

Geplaatst in Tommie en Michelle in Barcelona | Een reactie plaatsen

Wow, we’re going to Ibiza!

Het eerste weekend van juni gaan we een weekendje weg naar Ibiza! Samen met onze bijna buren Kayleigh en Lisa gaan we daar 2 dagen los! We hebben een heel goedkoop ticket en appartement gevonden dus vandaar dat we direct zonder er verder over na te denken geboekt hebben. How nice!

Tot die tijd vermaken we ons hier nog heel erg goed. Het weer wordt steeds beter en we ontdekken hier steeds meer leuke spots! Zo zijn we dit weekend met een hele grote groep gaan barbequen op de Tibidabo bij een openbare bbq plek. Iedereen neemt zn eigen eten en drinken mee en dan kan je daar gewoon aan lange tafels in de openlucht bbqen tussen de locals. Heel gaaf!

Daarnaast stond dit weekend ook de eerste open air party op het programma. Met je voeten in t zand en uitzicht op zee en dan genieten van de heerlijke housebeats! Kortom: een top weekend!

De week ervoor was ook heel leuk. We hebben een super gezellig weekendje gehad met Tom en Margot, veel lekker gegeten en bijgekletst! En we hebben Koninginnedag en nacht gevierd in bar Amsterdam. Helaas zijn toen mijn camera en telefoon gestolen. Ik ben voorlopig dus ook even niet meer bereikbaar, en ik kan ook even geen leuke foto’s van onze avonturen hier maken. Maar dat komt allemaal snel goed!

Nu gaan we weer hard aan t werk. De deadlines van onze scriptie komen steeds dichterbij dus het wordt tijd om te knallen nu! Vamosss!

Dikke kus voor jullie allemaal van ons beide!

Feliz cumpli

Hola amigos,

Time flies when you are having fun. Ook deze maand was voor het wisten weer bijna voorbij. Twee verjaardagen, mama op bezoek, Andy, Rita, Ralf en Monique op bezoek en komend weekend sluiten we de maand af met een weekendje met Tom en Margot. Een hele drukke en gezellige maand dus!

Mijn verjaardag ben ik ingeluid op Skype met papa en mama met slingers om hun nek en een gekke verjaardagshoed op. Zo lief! De rest van de dag hebben we gevierd met een Oreo taart, een scootertocht de Tibidabo op en een klein feestje met bitterballen in bar Amsterdam. Dankzij de bitterballen en heel veel lieve felicitaties vanuit Nederland heb ik thuis bijna niet hoeven missen. Iedereen nogmaals bedankt voor alle lieve kaartjes, berichtjes en cadeautjes. Heel fijn.

Twee dagen later kwam mama dan eindelijk op bezoek! Ik had er heel erg naar uitgekeken en ik heb er dan ook heel erg van genoten. Het was maar heel kort, maar wel heel leuk. Helaas was het weer niet zo goed. Ik schep normaal via Skype altijd op over het strand en de zon, maar daar gelooft ze nu natuurlijk niks meer van haha. We hebben geshopt en het hele weekend heel veel vis en knoflook gegeten, en natuurlijk een fietstour met de leukste gids van Barcelona gedaan.

Afgelopen zaterdag zijn Andy, Rita, Monique en Ralf ook met mij op de fiets gesprongen en toen was het weer gelukkig beter. Zondag werd Tommie 23 dus ook dat hebben we natuurlijk goed gevierd met ons bezoek, met veel cadeautjes en ook nu weer een scootertocht. Boven op de Tibidabo hebben we een heel leuk Spaans restaurant gevonden en daar hebben we heerlijk gelunchd. ’s Avonds hebben we op het strand nog een paar sangria’s gedronken met wat vrienden, want als je de kans krijgt om je verjaardag op het strand te vieren, moet je die natuurlijk wel grijpen. Ook Tommie heeft een hele leuke dag gehad, dus ook namens hem bedankt voor alle felicitaties!

Al deze feestjes, bezoekjes en tegelijkertijd ook nog hard werken hebben d’r wel een beetje ingehakt. Ik ben helaas ziek nu. Dus nu maar even goed uitzieken zodat ik op tijd beter ben voor het bezoek van Tom en Margot en voor Koninginnedag! Het wordt hier vast niet zo’n groot feest als in Nederland, maar in bar Amsterdam en in Foc wordt wel zowel Koninginnenacht als dag een feest georganiseerd. We mogen onze roots niet verloochenen, dus daar moeten we natuurlijk wel bij zijn!

Bij deze nog even wat leuke foto’s zodat jullie ook kunnen zien waar ik het allemaal over heb:

Hasta pronto!

Het voelt als de zomer…

De rokjes en de teenslippers zijn inmiddels uit de kast en na een kleine vertraging is ook de zonnebrand inmiddels van de partij. Helaas kwam deze net te laat, wat enorm rode koppies en een monsterlijke koortslip als gevolg had. De schade is inmiddels weer verholpen en dit is afgelopen weekend goed gevierd met een avondje in de shotjesbar. Het weekend daarvoor hebben we ons tweede huisfeestje gegeven, dus aan feestjes geen gebrek. Helaas bleek tijdens ons eerste huisfeest dat onze buurvrouw wel bejaard maar niet doof is, dus daar moesten we dit keer wel een beetje rekening meehouden.

Naast wat uren op het strand hebben we de afgelopen weken ook wat uren in de sneeuw doorgebracht. Zo raar dat het strand en de piste hier zo dicht bij elkaar zijn, maar wel echt heerlijk. Tommie had nog altijd een verjaardagscadeautje tegoed en aangezien hij al bijna weer jarig is hebben we dit nog maar snel even gevierd! Het was echt de allerbeste dag tot nu toe hier! Check de foto’s hieronder even voor het beeld erbij:

Deze slideshow vereist JavaScript.

Aangezien we nu toch echt moeten gaan starten met het trainen voor onze fietstour voor het goede doel hadden we ook afgelopen weekend weer een sportdagje op het programma staan. We hebben 45km gefietst langs de kust en de Montjuic (berg in Barcelona, met daarop een oud kasteel, het Olympisch stadion en het Olympisch zwembad) op. Daar boven hebben we genoten van het uitzicht en vervolgens hebben we ons lekker naar beneden laten rollen.

Pasen hebben we dit weekend gevierd met een paasontbijtje met Kevin via Skype en een dinertje met onze Belgische homies! Helaas zonder paaseieren, want daar doen ze hier niet aan.

Nu gaan we aftellen tot aan m’n verjaardag en daarna tot vrijdag 20u want dan kan ik eindelijk mn moederke weer zien!! Ik heb d’r zoveel zin in!

Un beso muy grande!

Geplaatst in Tommie en Michelle in Barcelona | 1 reactie

Bezoek!

Hola guapos!

Ondertussen zijn we alweer drie weken en twee bezoekjes verder, dus dat betekent tijd voor een nieuw verslag van onze avonturen. Marion en Xavier zijn twee weekenden terug op bezoek geweest en afgelopen weekend hebben Amy en Manon een bezoekje aan t mooie Barcelona gebracht!

Met hun alle vier heb ik natuurlijk een leuke fietstocht gedaan, geshopt en ook gefeest. Daarnaast met Amy en Manon ook heel erg genoten van de zon, met rode koppies als gevolg. Het waren twee kei leuke weekenden die helaas veel te snel voorbij zijn gegaan! Foto’s volgen snel! (Amy wil je die van jou ook snel sturen? Volgens mij staat op jouw camera de hele fotosessie die we gehouden heb in de Opium haha)

Marion en Xavier hadden lekkere Engelse thee voor ons meegenomen en Nederlandse shirtjes voor het EK en Amy en Manon hebben ons voorzien van worstenbroodjes en pure hagelslag! Jammmmmmieee! Dus daar kunnen we nu mooi even mee vooruit. Nogmaals thanks, we genieten er erg van!!

Amy en Manon hadden helaas voor ons de zon vanuit hier mee naar Nederland genomen. We hebben hier vanaf dinsdag echt minder goed weer gehad en het heeft zelf twee hele dagen geregend! We voelden ons weer helemaal alsof we thuis in Nederland waren en dit was eigenlijk niet zo’n heel fijn gevoel haha. Wat betreft het klimaat, het strand en de instelling van de mensen hier is het hier echt een paradijs om te wonen, en wat dat betreft zouden we onszelf hier eigenlijk ook echt wel langer zien zitten. Het enige probleem: we kunnen jullie niet zolang missen! Dus vandaar dat we dachten dat het misschien een goed idee is om gewoon met z’n allen hier te gaan wonen?

Naast al deze bezoekjes aan ons heeft ons Tommie ook nog een bezoekje gebracht aan Valencia. Daar was een feest, Las Fallas, waar hij samen met zo’n 500 andere Erasmus studenten naar toe is geweest. Heel vet!

Nu is het alweer weekend en ook dit weekend hebben we weer een leuk programma. Na de Lapland verhalen van Kevin hebben wij ook wel zin in een beetje sneeuw gekregen, dus komende zondag gaan we snowboarden in de Alpen. Dat is ong. 2,5u hier met de trein vandaan, dus dat is goed te doen. Vanavond gaan we Hongaarse goulash maken voor onze friends hier, dus ben benieuwd wat ze ervan gaan vinden.

Tijd om boodschappen te gaan doen! We houden jullie op de hoogte!

Hasta la pasta!

Geplaatst in Tommie en Michelle in Barcelona | 2 reacties

Stage, bar Amsterdam, Afrojack, Shakira, carnaval, zon, jubileum, shoppen

Al 5 weken in Barcelona en al 4 weken stage aan het lopen, de tijd vliegt hier echt om. Vandaar ook dat we nog niet zo heel veel posts op onze blog hebben geplaatst. De dagen zijn hier echt voorbij voordat we er erg in hebben. Dit is natuurlijk een goed teken want dit betekent dat we het erg naar onze zin hebben!

Michelle is 4 weken geleden gestart bij Baja Bikes en die weken zijn echt omgevlogen. Ik heb in die korte al veel geleerd en zelf ook al veel verantwoordelijkheden gekregen. Dit bedrijft organiseert fiets en wandeltours voor touristen en ik doe voor hun werk op het gebied van online marketing. Daarnaast begeleid ik zelf ook wekelijks een aantal tours en dit is echt geweldig leuk werk.

In het begin was het wel heel raar om andere mensen door een stad rond te leiden waar ik zelf nog maar nauwelijks woon, maar nu ik zelf heel veel fiets (ja, ik fiets ja!) ken ik de stad ondertussen al heel goed dus is dat gekke er wel vanaf. Ik weet ondertussen 100 keer zoveel over Barcelona dan over mijn eigen stad, dus dat is wel raar, maar ook wel heel tof!

Tommie is deze week een keertje met mij mee gefietst tijdens een tour, om te kijken hoe ik het doe en wat het inhoudt en die heeft zich ook echt verbaasd over de hoeveelheid info die ik wist te vertellen. Daarnaast gaat Tommie misschien ook een aantal keer tours doen om wat extra geld te verdienen, maar dat is allemaal nog niet zeker.

Ik werk samen met nog 4 andere stagaires dus je kan je wel voorstellen dat dat mega gezellig is. Na werk ga ik vaak met hun een sangria of een clara (bier met sinas, echt een aanrader!) drinken, lekker iets eten of shoppen. Wat betreft winkels is het hier echt een hemel: Bershka, Stradivarius en Primark! Dus daar hebben we deze week gelijk onze eerste stagevergoeding af kunnen geven.

Daarnaast heb ik vanaf deze week ook een hele leuke buurman op mijn stage: Tommie! Tommie is namelijk bij Idapt gestopt omdat hem dit erg tegenviel en heeft gelijk een nieuwe stage bemachtigd bij het bedrijf dat naast Baja Bikes zit. Hij werk nu bij een creatief communicatiebureau genaamd Bitter Blond en daar houdt hij zich voornamelijk bezig met designen. Hij werkt officieel 4 dagen in de week bij dit bedrijf, maar hij is er zo enthousiast over dat hij deze week gewoon vergat dat hij al weekend had en ook de vijfde dag nog gewoon is gegaan.

Naast stage lopen hebben we het ook erg druk met andere leuke dingen. Zo was het hier naast het Sitges carnaval afgelopen weekend ook Barceloneta (dat is de wijk waar we wonen) carnaval! Dus zondagochtend werden we lekker uit ons bed getrommeld door heerlijke salsabeats! Ook zijn we afgelopen dinsdag naar een heel vet feest geweest in een van de clubs hier aan zee (praktisch naast ons huis dus) waar Afrojack draaide. Het was een heel chic feest met hapjes die ik nog nooit eerder gezien had, maar ook met gasten die ik nog nooit eerder gezien had en ook niet verwacht te zullen zien: Akon en Shakira!

Woensdagavond stond natuurlijk in het teken van Engeland – Nederland, wat we met onze Hollandse homie Marielle gekeken hebben in bar Amsterdam. Onder het genot van bitterballen en muziek van Andre Hazes natuurlijk!

Donderdag was het echt groot feest want toen waren Tommie en ik 3 (!!) jaar bij elkaar! ‘s- Middags hebben we dit gevierd met een lunch in de brandende zon en ’s avonds heeft Tommie mij verrast met een romantisch diner en daarna champagne op het strand. Nu op naar ons volgende jubileum!

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en daarna ontbeten op een terrasje aan de haven en vervolgens hebben we geshopt. Vanavond gaan we partyen en morgen waarschijnlijk het weekend afsluiten op het strand en met een etentje met onze Vlaamse vrienden. Dat is ondertussen een beetje traditie geworden om op zondagavond met hun te eten.

En daarna gaan we weer lekker genieten van onze volgende week waarin Marion en Xavier op visite gaan komen! Daar kijken we echt naar uit!

Hieronder nog wat bijbehorende foto’s, zoals beloofd!

Liefs uit Barcelona!

Geplaatst in Tommie en Michelle in Barcelona | 2 reacties

Nieuw nummert

Hola a todos!

Aangezien mijn vorige provider extreem duur bleek te zijn heb ik sinds kort een nieuw Spaans nummer. Op het oude nummer ben ik dan ook niet meer te bereiken. Mijn nieuwe nummer is: 0034-633734993 dus mocht je benieuwd zijn hoe warm en zonnig het hier is dan kun je me dat op dit nummer vragen via Whatsapp, sms of je kunt me ook gewoon even bellen.

Besos!

Ps: in de zon is het 25 graden…

Hola Oeteldonk

Dag lieve Oeteldonkers,

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen: ik mis jullie! Als kleine compensatie heb ik hier gisteren ook carnaval gevierd, maar Spaans carnaval is toch wel heel anders. Geen heerlijke foute Nederlandstalige meezingers, maar de salsabeats vliegen je hier om de oren. Verder moet ik toegeven dat de Spanjaarden ook wel weten hoe de sfeer hoort te zijn met carnaval want het was op en top gezelligheid! Er waren geen boerenkiels te bekennen, maar er was wel één ander heel groot pluspunt ten opzichte van het Bossche carnaval: het was hier maar liefst 19 graden!!

Hieronder wat foto’s voor een kleine sfeerimpressie:

Deze slideshow vereist JavaScript.

Ik zal jullie verder niet lastig vallen met mijn verhalen aangezien de meesten van jullie waarschijnlijk of de kroeg in of de piste op willen. Geniet ervan allemaal en drink d’r maar eentje op mij!

Als de feestdagen dalijk voorbij zijn zal ik jullie ook eens op de hoogte brengen over onze stages hier! Want we zijn ondertussen al heel druk aan het werk. Zo druk dat we er nog niet eens een verhaaltje over hebben kunnen plaatsen!